Förberedelser inför Volkswagen del 1

Träningarna för Erik Berggren i helgen som var, var väldigt välbehövlig. Tävlingarna nästa helg är första för inomhussäsongen så jag har ridit lite extra inne i klubbens ridhus för att hitta ridningen, provat bett och andra detaljer.

Träningarna för Erik gick bra, suveräna övningar som verkligen var nyttiga för oss. Övningar där vi jobbade med takt och rytm i galoppen och övningar som man fick hålla igång länge på vilket var perfekt att öva på då jag lätt tappar hästen lite och han blir stark i slutet på en bana. 
Bettet (mylerbett med lite hävstång och tungport) blev dock plötsligt för skarpt och han började fokusera på det istället för att hoppa genom sprången. Vi tog bort remmen under hakan och det blev något bättre. 

Andra dagen red jag på det bett jag tävlade på inomhus förra säsongen, ett babypelham med myler-mundel och det trivdes han bättre på, dock blir han lite starkare för mig.
Banhoppning stod på schemat och han hoppade fint! 

Känns kul att han blivit bättre och starkare på marken, jag har inte längre problem att få in rätt antal galoppsprång på linjerna även om jag fortfarande alltid måste hålla ihop. Fick även ett tips av Erik som är värt att testa om jag bara får tag på det.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0