Tävling Näset

Förra helgen var vi till Näsets ridcenter utanför Sundsvall och tävlade. 

Otroligt fin anläggning med strålande
Väder i varmaste laget och trevliga banor.

Trimmade honom nere på framhoppningen på torsdagkvällen med sjön alldeles bredvid och en magisk utsikt. Han kändes avspänd och bra så jag red inte jättelänge eftersom han dessutom gick ett pass i pessoalongen på morgonen innan vi åkte.

Fredag 1.00
Felfri runda men spänd och tittig häst på banan (kändes bra på framhoppningen) men han skötte sig ändå och gjorde det han skulle så det är ett steg i rätt riktning. Hade gjort några utrustningsändringar, dels provade jag rida med blinkers och hade dessutom tussar i öronen samt luva det blev ju iallafall inte sämre med detta så jag fortsätter med det.

Fredag 1.10 
Något bättre i denna klass men fortfarande lite spänd och tittig men även här skötte han sig och var felfri och fick en placering i klassen.

Efter att ha taktikat lite med min coach hemma så beslutade jag att trimma honom på lördag morgonen och därefter rida 1.20. 
Red ett svettigt pass på morgonen med lite bommar och låga hinder, provade ytterligare en ändring med upplägget inför starten och vilken skillnad. 

Lördag 1.20
Fortfarande lite spänd men så mycket bättre i denna klass! Lite mycket hand ibland då han blir väldigt stark men annars nöjd med rundan förutom in i kombinationen i omhoppningen där jag borde flytit på bättre. Fick ner bakbommen på insprånget eftersom jag la honom för nära. Kom retsamt nog precis utanför placering med knappt en sekunds skillnad....

Ska bli spännande och se om samma upplägg håller till nästa helg då vi tävlar på SURF, där är planen att han går 1.20 båda dagarna.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0