Erik Bergren träning 2-3/3

Första dagen jobbade vi en hel del med travbommar och cavaletti i uppvärmningen, att få hästarna avspända, jobba i lägre rundare form och med övergångar mellan trav och galopp mellan travbommarna. Gick vidare och jobbade med en långsida som först bestod av travbommar vidare ner till en kombination som vi travhoppade in på ett räcke och ett steg till en kryssoxer. Sedan satte vi ihop en del linjer till en bana.
 
Erik såg ganska snabbt mitt problem med galoppen så vi jobbade på en hel del med det idag och sprången blev väl lite blandade i och med den ändrade ridningen men jag förstår ju vart vi ska komma till och jag ska bara hitta mellanläget!
 
Dag två böjade vi jobba över två upphöjda bommar på långsidan. Vi skulle rida på 3 galoppsprång och för varje gång längde Erik avståndet mellan bommarna så vi skulle vara tvugna att anpassa galoppsprångens längd för att kunna rida jämnt mellan bommarna.
Vi gick sedan vidare med att hoppa en bana som bestod av både enkelhinder, kombination och linjer.
Jobbade vidare med galoppen idag och det kändes ganska bra, jag måste vänja mig vid den här galoppen då det krävs lite snabbare beslut emellanåt =) Avslutade med att hoppa ett par språng lite högre vilket han gjorde med bravur!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0