Summering Göteborg 2012

Nu kan man ju säga att jag har halkat efter lite med bloggandet men ska kanske göra ett tappert försök till....
 
Ja, resan i somras ner till Göteborg skulle man väl kunna sammanfatta som helt magisk och lärorik. Att få vistas bland dessa underbara människor och hästar och verkligen få en chans att pränta in Emmas system i huvudet på mig och min egen häst.
Att något som förut kännts så rätt plötsligt kan kännas så himla fel.... tala om att få känna på skillnad.
Många poletter har trillat ner och hästen har hoppat fantastiskt. Mycket bara av att ha dragit ner på tempot lite och plötsligt hoppar ju hästen runda språng?! Sedan att jag har fått otroligt mycket och värdefull hjälp i markarbetet gör ju sitt också. Plötsligt har vi kommit ur den här "unghästgaloppen" och han har börjat röra sig riktigt runt och fint.
 
Jag och Gastro hann med att åka ner till Falkenberg på deras toppenfina tävling på hoppcentrum Glommen (www.hoppcentrum.com) På lördagen åkte jag ner på egen hand och det var verkligen en upplevelse....Ingenting som direkt är värt att komma ihåg. Däremot på söndagen följde Emma med ner, med ett gäng hästar och kunde hjälpa mig på framhoppningen och det kändes hur tryggt och bra som helst. Red en 1.15 och han var inte lika spänd som dagen innan trots att det blåste halv storm idag. Han hoppade så fint så fint och jag fick verkligen bra flyt. Blev lite fel in i en kombination på slutet av banan där jag inte fick igen förhållningarna och kom lite nära och rev insprånget. Men så här bra har han inte känts hittills på tävling =) Typiskt att jag glömde kameran i bilen.....
 
 
 
Det här måste vi göra om!!!! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0