Eva Jonsson - Träning dag 1

På eftermiddagen vankades det hoppträning för Eva. Dagens övningar byggde mycket på lydnad samt en hel del studs så hästarna skulle få jobba.

Började hoppa på studsserien med kryss på långsidan, Var inte riktigt med själv så det blev lite orytmiskt. En gång till och fortsatte sedan på båge till nästa studsserie. Orelaterat med fokus på rytm/Balans. Nästa sväng tog vi med de två sista serierna så det blev som en stor åtta (1-4) kändes bra och stadigt.

Hoppade de två låga räckena vid X. Kom i vänster varv och gick åt höger, fortsatte upp på medellinjen över de tre räckena. Red på 6 glp.språng första gången blev lite vingligt då jag satte tillbaka lite ojämt. Måste komma ihåg att sätta tillbaka på båda tyglarna.

Höjde upp allting så avslutade vi med att sätta ihop det till en bana (A-G) Kändes riktigt bra faktiskt! Rytmiskt och stadigt. Nu när jag tänker på galoppen och hur jag ska rida genom svängarna går det så mycket bättre. Han kändes lite stark på sista linjen med de tre räckena, jag skulle satt tillbaka lite tidigare men han hoppade fint ändå.

Då kör vi banträning imorgon!! =)

Hoppas verkligen att hästarna på anläggningen håller sig friska nu för på måndag börjar vi räkna friska/symtomfria dagar.... Går det som planerat kan man nog planera in Skelefteå i tävlingsterminen.
Blir det så åker jag bara dit på söndagen och rider 1.00 + 1.10 avd B.

Hoppas hoppas =)

Här kommer en Banskiss från dagens träning.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0