På gång!

Emma träning torsdag och fredag parallellt med jobb resulterade i två hektiska dagar men med lite hjälp från olika håll så gick det ihop. OJ så roligt det har varit!

Gastro fick vara med på torsdagen då passet mestadels bestod av markarbete. Jag kan inte påstå att det gick lysande men en polett trillade ner hos mig - det är dags att gå fram några steg och be honom om mer och nu har jag hittat var det är jag ska ha honom någonstans. I hoppningen trillade en polett ner även hos hästen, han måste bli snabbare i skallen och till sist vände han mer eller mindre ut och in på sig - mer sånt!

Dag två fick jag äran att låna den fina dressyrhästen som skötte sig alldeles ypperligt!! Det är så otroligt roligt att känna framstegen som unghästarna gör och den här stjärnan höjer sig för varje gång. Hoppade bättre språng än tidigare och kändes väldigt stadig. Vi fick lite trassel med kombinationen, han har aldrig tidigare hoppat kombination och tyckte dessutom grinden på B-hindret var väldigt konstig. Men han fick hoppa igenom den tills han slappnade av och sedan gav vi oss.

Jag tror nästan jag var lika otränad som hästen. Dags att skärpa till oss båda två!
Har tillsammans med Emma lagt upp ett träningsprogram för Gastro som förhoppningsvis ska göra att vi går i rätt riktning. Det är så otroligt inspirerande och det gäller bara att hålla fast vid det tills nästa gång.


Började redan idag, efter att fått en lugn dag i fredags fick han arbeta i pessoalongen i paddocken. Kortade in pessoalongen en decimeter och hade fokus på framåtbjudningen heeela tiden. Han måste komma fram till bettet och börja arbeta ännu mer genom kroppen och jag måste säga att han såg makalöst fin ut....

Längtar redan till nästa träning!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0