Veckan som gått

Måndag:
Kompade ut ett par timmar på morgonen eftersom jag jobbat i helgen med juniorsatsningen. Det var skönt med en välbehövlig sovmorgon.

Viktoria Kom till Hippo och skodde Gastro, resultatet blev kanonbra. Hon kortade ner honom lite mer i tån utan att ändra för mycket med vinkeln i hovleden. När vintern är över ska vitesta Equilibre skor för att se om vi kan få honom lite kvickare fram.

Efter jobbet träffade jag Rebecka, en jätterar tjej som går i åk 1 på Forslunda. Hon ska hjälpa mig lite med Gastro, sköta honom så mkt hon vill samt ta honom själv nån dag i veckan.

Rebecka fick prova rida honom i ridhuset i torsdags och det gick jättebra =) trots att hon inte var så van att rida stor häst red hon honom väldigt trevligt.

I lördags blev det lite trim i ridhuset, jobbade med tempoväxlingar och övergångar och i slutet kändes han riktigt fin. Hoppade några språng både med lång, rak anridning och på volt.

Söndagens banträning var väldigt lyckad. Red 1.10 med Gastro. Skrittade fram ute för att lättare få honom att komma igång. Värmde upp i trav och galopp i lilla ridhuset. Hoppade inte fram mer än 5-6 språng då han kändes väldigt fin på hinder.

På banan hoppade han riktigt runt och fint och det hela kändes ganska okomplicerat. Efter 5:an fick jag inte tillbaka honom tillräckligt snabbt så blev lite dragandes hela vägen utan att få igenom honom, så där gjorde jag en halt och ryggade och la en volt men i övrigt kändes det bra!

Ska se om jag lyckas lägga upp lite filmer nån gång snart =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0