Tisdag 16/6 - Åby dag 1

Uppe med tuppen och gav hästarna mat vid 5.30
Förberedde sedan allt för avfärd till tävlingen och åkte från gården 7.
Var ganska nervös för att köra fel, men faktiskt så hittade jag rätt på en gång 😊
Gick banan till 1.10 och gjorde iordning. Snälla Cribba kom förbi på väg till hans jobb och hjälpte mig på framhoppningen! Guld värt verkligen. 
 
Lilleman kändes lagom pigg och faktiskt sansad trots fritt antal hästar på framhoppningen och spektakulär tävlingsplats. Hoppade fint på framhoppningen och var felfri inne på banan, dock utanför placering. Jag är nöjd med rundan förutom sista hindret då jag inte blev klar i tid utan låg lite tidigt och inte riktigt litade på att han skulle hoppa men där var han väldigt snäll.
 
Hjälpte sedan Emma med unghästarna. Jag och LillHanna stod på framhoppningen, jag filmade, Hanna red fram hästarna och Lollo och Ida var med och  bytte hästar och höll i där det behövdes. Alla 5 åringar a skötte sig jättebra! Första gången på en sån här bana och 2:a starten i 1.10 de gör 😊
 
Red 1.20 också. Hon hoppade då fint och hade en riktigt härlig känsla! Fram till näst sista hindret ett räcke med en blå duk under och där var det slut på det roliga...väldigt tråkigt 
 
 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0