Hemmatävling 1-3/6

Dag 1 - 1.10 Avd. B - 4 fel
Han var lite väl pigg och på hugget idag, sparkade bakut och hade sig efter hinderna. Fick lov att göra halt och rygga efter varje språng så att jag kunde återfå lite kontroll. Trots att han var lite väl taggad var han ändå väldigt uppmärksam på hindren!
Hittade en bra galopp inne på banan, men blev lite ojämn ridning från min sida i början, hittade bättre rytm efter 3:an. Fick inte tillbaka honom ordentligt på sista linjen så fick ett nerslag på sista hindret.
 
Dag 2 - 1.20 Avd. B - utesl.
Det blev som sagt debut i 1.20 idag. Kändes lite högt när jag gick banan men försökte att stänga av dom tankarna. Däremot var banan lång med 10 hinder varav 2 kombinationer och med tanke på den stora hoppbanan kändes det som att den aldrig tog slut. Regnet vräkte ner och underlaget var väl inte det bästa men det var bara att testa.
Började iallafall med att riva 1:an, kom kanske lite nära och kändes inte som han tog i riktigt och rev med fram. Hoppade riktigt fint på 2:an, 3:an, 4A, 4B och 5:an. Rev 6:an med bak. Hoppade jättefint på 7:an/vattnet sen red jag under all kritik till 8:an så djärvare helt och hållet mitt fel och han rev både fram och bakbommen. Fastnade i samma ridning till 9:an som var en kombination men la en volt och tog om, fick väääldigt trångt i kombinationen så vi fick med oss utsprånget. Sedan fick vi inte fortsätta och hoppa sista utan blev utesluten på grund av för många hinderfel. Men överlag är jag väldigt nöjd ändå. Har ju haft så mycket problem med att hitta rätt galopp inne på banan men det har känts riktigt bra dessa dagar. Han är fortfarande lite svag vilket gör att sprången blir ojämna. Men det finns i honom så det är bara att träna vidare för att få honom starkare och kvickare.
 
Dag 3 - 1.10 Avd. B - 12 fel
Han kändes ganska matt på framhoppningen så fick ha lite mer tryck i galoppen för att få honom att ta i lite mer i sprången. Kändes ändå bra på banan, fick igång en bra galopp och rytm. Han jobbade på riktigt bra men fick lite soppatorsk mot slutet och rev de tre sista hindren med bakbenen då han inte riktigt orkade hoppa igenom sprången.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0