Lördag

Var inte hemma från stallet förrän vid 23 tiden i fredags, satt uppe och kollade upp förslag på fler träningstillfällen och surrade lite om allt möjligt. Landade på kudden efter midnatt och det kändes som jag precis stängt ögonlocken då väckarklockan ringde kvart i 6 igen på morgonen.

Träningarna flöt på även på lördagen, lite efter tidsschemat men ändå tillräckligt i tid för att vi skulle hinna till flyget i tid =)

Jag åkte tillbaka till stallet igen och åt lite lunch, mockade och fixade till hästen och red sedan ut en sväng. Var ute i nästan 1 h, red bort mot Forslundaskolan och på den upplogade vägen på åkrarna och vid banvallen. Det blev mest skritt, både på lång och kort tygel, jobbade med honom i skritten att han skulle vänta och försökte få honom att sänka huvud och hals mer. Blev lite trav också och fortsatte på samma sätt där, sen var han betydligt mer avslappnad och låg kvar även när han fick lång tygel sista biten hem.

Lite senare åkte jag hem till mina föräldrar. (Glömde säga att Niklas har åkt till Paris för att se Prix d´ Amerique så jag är ensam hemma några dagar) Lillebror fyllde 24 år i fredags så firade honom och blev bjuden på både fika, tårta och lite senare på kvällen även grillat. 

Åkte förbi Tranbärsvägen och såg på film och blev bjuden på både paj och godsaker =) Var nog inte hemma förrän 1 tror jag och somnade nog innan huvudet hunnit landa på kudden =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0