Sundsvall lördag 1.10

Han skötte sig riktigt bra idag, inte alls så vild utan reglerbar och städat. Fick till och med vara på honom lite för att känna att han var med. Hade ju dock utrustat honom med proppar i öronen och luva samt ett litet babypelham med ledad myler-mundel. 

Det tog några språng på framhoppningen innan han började hoppa bra. Jag har fortfarande inte vant mig helt vid hans stora galopp utan det blir emellanåt då att när jag tycker att jag ligger bra så kommer jag ändå lite intill :) 

Han kändes väldigt bra på banan, han hoppade väl men "lagom". Hinderna kom ganska snabbt ur svängarna men vi lyckades flyta på bra och jag kunde lösa det framåt. Fick ruggigt trångt på en linje men det gick bra tack vare hans försiktighet. I omhoppningen blev han lite stark och i framvikt, blev lite platt och fick ett nerslag. 0-4 fel slutade vi på men är väldigt nöjd med honom och rundan! 
Nu laddar vi om till 1.20 :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0