Banträning

Tänkte mjukstarta med en 1.10 en höjd som vi känner oss väldigt bekväma med vid det här laget. 

Provade ett bett som jag inte brukar ha i tävlingssammanhang så detta var ett perfekt tillfälle att testa ett Curb-gag som jag fått låna av snälla Camilla i stallet.

Efter ritten var jag nöjd med hästen! Han skötte sig utmärkt, höll sig lugn och sansad, och gjorde en bra runda! Dock så hade jag inte riktigt samma känsla i sprången som jag brukar ha, inte riktigt samma tryck och luft över hindren. 

Jag var inte lyrisk över bettet, han blir stadigare och mer reglerbar men det känns som jag tappar bakbenen och galoppen som i sin tur eventuellt påverkar sprången?! 
Har en ny ide' som jag ska prova.....

Jag är ganska nöjd med min ridning, grunden kändes väldigt bra! I omhoppningen tappade jag flytet, gjorde en halt och ryggade och efter det kom jag inte riktigt igång...

Snälla Lina var gullig och filmade vår runda och det är guld värt att kunna gå tillbaka och se samt analysera i efterhand!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0