Der Landstern

Alias "Lilleman" är alltså min nya stjärna. Han är en valack född 2003, e. Landor S - Calypso IV, ca 168 cm i mkh. 
Hämtade honom på Ålberga Gård, ett jättefint ställe utanför Nyköping för knappt två månader sedan.

Jag är så otroligt nöjd! För mig handlar det mycket om magkänsla. Jag måste känna att det finns något i hästen som tilltalar mig och att det finns något att utveckla (skulle i och för sig aldrig ha råd att köpa en komplett häst heller =) )

Jag var och provred Lilleman 2 gånger och jag kunde inte sluta le när jag red runt på honom och hoppade =) 
Hans galopp är underbar, han är väldigt lätt att rida på hinder och han är försiktig. 

2014 kommer förhoppningsvis bli ett väldigt spännande år =) 


Lilleman



Landor S



Calypso IV




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0