Hoppträning Lotta Sjöberg dag 2

Klev upp vid halv 8 och fick i oss lite frukost innan vi körde upp till ridklubben. Mockade, fyllde vatten och gick en morgonpromenad med Gastro innan vi kikade på dagens övningar.

Igår red jag på kulbettet och gramanen på till en början. Idag red jag på kandaret eftersom jag brukar ha det på tävling.

Vi red fram självständigt och jag fokuserad redan från början på att få han fram till handen. Han kändes fin!

Vi hoppade fram på ett plank med upphöjd bom ca. 5m framför.
Sedan på en oxer några gånger.
Kunde hålla han bra fram till handen i bjudning och då kom också distanserna av sig själv =) härlig känsla.

Därefter hoppade vi igenom lite linjer och även trippelbarren innan vi satte ihop det till en bana på 11 hinder.

Han blev lite överkänslig på linjerna när jag skulle sätta tillbaka honom så jag provade lätta på kedjan och det hjälpte. Fick träna på att försöka hitta lite tidigare distanser för att ge honom mera plats och tid att hinna upp i fram. Fick också tänka på att hålla honom lite mer på yttertygeln och inte bromsa på inner, bara vända.

På banan kändes han jättefin! =) lydig, uppmärksam...

Väldigt nöjd med helgen!

Ska försöka lägga till lite filmklipp från helgen då Anna varit så snäll å filmat.

Det var en trött häst som gick på transporten och han tyckte nog det var väldigt skönt att komma hem =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0