Emma träning dag 1

Äntligen första träningen för Emma för i år. Det var riktig januariträning med övningar som tränade styrka, kvickhet, gymnastik och lydnad för att bygga upp hästarna inför tävlingssäsongen.

Som vanligt mycket markarbete för att jobba med lydnaden och få hästarna genomridna. Jobbade på 3 bommar på rad med 14 och 19 m mellan där vi red på 4 och 5 galoppsprång.

Kände att jag kunde tänka lite på de tips jag fick av Lotta förra helgen vilket gjorde det mycket lättare att få honom rak mellan hjälperna och han gjorde bom övningen riktigt bra.

Hoppade studsserier, travhoppade med bom framför och jobbade med en serie.
När vi hade jobbat igenom lite olika övningar knöt vi ihop allting till en liten bana.

Gastro skötte sig jättebra, red på kulbettet och hade till en början gramanen på. I slutet på passet blev han till och med lite överkänslig och blev lite arg och körde upp huvudet när jag råkade ta lite lite för hårt i honom, där måste jag bli lite mer uppmärksam på hur mycket jag ska ta i honom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0