Umeå RF 29-31/3

Fredag 1.10 4 fel

En helt okej runda, hittade en bra galopp men kanske lät jag honom springa på lite för mycket. Fick ett ganska grovt nerslag på hinder nummer 3 därefter samlade vi ihop oss lite och avslutade med en bra känsla!
 
 
 
Lördag 1.2010 fel
 
Gastro hoppade superbra, kändes noggrann och hoppade med god marginal. Höll galoppen i alla svängar utom till 8a som var en oxer som insprång i kombinationen. Fastnade lite i handen i svängen och såg verkligen ingen distans över huvud taget så jag la en volt och tog om fick ett nedslag i kombinationen dessutom. Just då kändes det bäst att lägga en volt men såhär i efterhand hackar jag på mig själv - varför löser jag det inte på vägen? Hästen får iallafall 5 av 5 guldstjärnor.
 
Söndag 1.15 4 fel
 
En ganska bra runda, gick på ett språng extra på en linje men det gick bra ändå. Red bättre in i kombinationen idag än igår. men fick inte tillbaka honom på de 6 språng som skulle vara fram till oxern efter kombinationen och han blev lite platt och rev. men avslutade lika bra.
 
Summan av den här helgen är att jag är jättenöjd, både med hästen som hoppar bättre och bättre och verkligen utvecklats på slutet och lite med mig själv också som börjar hitta galoppen bättre och bättre. Det kommer bli en väldigt rolig tävlingssäsong!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0