Hoppträning

For till stallet på morgonen och släppte ut hästarna. Mockade och pysslade på med de vanliga sysslorna innan jag byggde fram hinder på hoppbanan. Blev en linje på långsidan med 30m mellan, en kombination med samma placering som i Vännäs där vi hade lite problem. Den kom med kort anridning från kortsidan, oxer-räcke och 1 galoppsprång i. Byggde även två enkelhinder på diagonalerna.

Tog luvan på idag eftersom han var helt vild i lördags och med tanke på att det bara blev ett kortare longeringspass innan hovslagaren kom igår så tänkte jag att det inte skulle skada...

Eva hjälpte mig med hoppningen då hon såg mig rida båda dagarna i Vännäs och kunde se vart det är jag har problem. Det sitter mest i mig själv att jag ska lära mig att använda hans galopp på ett bättre sätt och få honom fram till handen. Får jag han inte dit så får han för dålig galopp och viker in nosen och tappar fokus på hinderna.

Men efter dagens hopp-pass så känns det som vi kom en bra bit på väg och när jag rider som jag ska hoppar hästen så himla bra! Får verkligen försöka bibehålla den här känslan till i helgen.

Rider nog bara 1.10 klasserna i helgen så jag känner att jag själv får till ridningen på ett bra sätt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0