Banträning

Medan andra åkte till Sundsvall och tävlade roade vi på Hippo oss med Banträning istället.

Den här gången fick Gastro hoppa en runda på 1.10.

Skrittade och travade fram ganska länge för att han skulle komma igång. Han kändes nämligen lite spänd och stel, kanske att han hade känning efter gårdagens ridpass?!

Hoppade fram på lilla i trav och räcket några gånger och bara ett språng på oxern. Skrittade lite mellan varje språng för att försöka få honom att slappna av.

Spände sig lite när vi kom in på tävlingsbanan så jag tog tid på mig, travade runt och galopperade omkring tills det kändes bättre.

Hoppade 1:an och 2:an helt okej och lossnade lite mer efter det. Hoppade riktigt fint i kombinationen, vidare till en linje med räcke till oxer på 6 galoppsprång, där kom jag något nära på oxern men han hoppade upp sig väldigt väl! Avslutade på en dogleg, trippel - plankoxer och gjorde även det riktigt fint. Hoppade bara grunden eftersom han gjorde det så bra! Bättre att avsluta för tidigt än att måsta ångra något.

Är väldigt nöjd med att jag lyckades hitta samma fina galopp som förra banträningen.
En stjärna till hästen också som hoppar bättre och bättre hela tiden =)



Kommentarer
Jenny

Duktig häst och ryttare =)

2012-03-19 @ 21:51:57
URL: http://jennynystrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0