Dagens hoppträning

Vi jobbade med raka linjer idag. Vi började på medellinjen med att hoppa 5 st studs, varannan låg och hög med en galoppbom först och sist. Fick jobba med att hålla honom på mitten av serien. På de första studsarna var han lite loj men avslutade alltid fint!

Den andra övningen bestod av tre oxrar med 14m mellan som vi hoppade varannan gång i vänster varv med längre anridning till första oxern och annars i höger varv med kort anridning.

Hittade en bra grundgalopp i honom idag men jag måste jobba med min hand! Fixade till och med anridningen i höger varvet! Jag får dock vara väldigt försiktig då Gastro blir lite väl snabb på mina hjälper ibland. Jag måste verkligen vänta tills jag ser en distans...
Sista gången på oxrarna fick jag en riktigt härlig känsla! Jag hade lite mer ben på än vad jag brukar och jisses vad han hoppade!

Avslutade på andra långsidan med en linje räcke till oxer på 7 språng och även här stod första hindret med en kort anridning. Hoppade igenom den en gång och det gick fint.

Hittar flera knappar på min häst hela tiden och det är så roligt! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0